Foto: TV 2 Lorry

Prøv Metrokøreskolen og lær en to-punktsvending

"Metrokøreskolen" er en række små videoer, der skal lære os at færdes med mest muligt hensyn i Metroen. Kampagnen er lavet ud fra en ønske hos passagererne.

Første gang metroen lavede en kampagne, der skulle få passagererne til at færdes med hensyn til hinanden var i 2013. Og den blev en succes.

"Først ud, så ind"-kampagnens effekt blev undersøgt lige efter den var kørt. Det viste at kampagnen fik 97 procent af de adspurgte kundernes opmærksomhed og de mente, at det var en god ide at lave en kampagne igen.

Så det har de gjort. "Metrokøreskolen" hedder den og formålet er at vise os alle hvad, der gør metroturen til en fornøjelse for alle.

Se kampagnen på Metroens Facebook side.

- Vi vil gerne kommunikere positivt til vores kunder og få husket alle på at oplevelsen i metroen bliver mærkbart bedre, hvis vi er opmærksomme på vores egen adfærd, siger kommunikationschef Lise Hegn fra Metroselskabet.

De små film er med vilje lavet i en humoristisk tone, men med baggrund i reelle problemer, siger Lise Hegn til TV 2 Lorry.

- Vi har hele tiden fokus på, hvordan vi kan få gjort rejsen bedre for vores kunder og ved at de syntes det er vigtigt med kampagnerne, siger Lise hegn.