Anklaget hoteludlejer på Stevns svarer på kritikken: "Jeg har ikke snydt nogen"

Svenske Caroline Möller udlejer hotelværelser på Stevns, men flere turister og håndværkere anklager hende for at snyde dem. Nu svarer hun på kritikken.

Svenske Caroline Möller viser TV ØST rundt på det, der skulle have været Hotel Klintely i den lille landsby Højerup klods op af Stevns Klint.

I onsdags fortalte TV ØST, at flere turister havde lejet sig ind på hotellet gennem bookingsider som Booking.com og Akutbolig.dk. Men da de mødte op til deres forventede hotelophold, var det synet af et ufærdigt hotel og en aflåst dør, der mødte dem. Turisterne føler sig snydt af den svenske kvinde. 

Sådan her ser en annonce for hotellet på bookingsiden Ihr24.com ud.
Sådan her ser en annonce for hotellet på bookingsiden Ihr24.com ud.
Foto: Ihr24.com

- Vi havde booket hotellet i Højerup via Booking.com. Da vi kom frem, var der intet hotel eller nogen i huset på adressen. Vi faldt i snak med tre mænd, som kunne fortælle, at vi ikke var de første turister, der var kommet hertil og blevet snydt, fortalte Lars Bergström, der er antikvar i Halland i det sydlige Sverige.

Derudover skriver en turist på hjemmesiden Tripadvisor om hotellet: 

- Da vi kom til den bekræftede tid, var der intet værelse, og ejendommen på adressen ligner ikke noget, der har været hotel, eller som nogensinde bliver det, skriver gæsten. 

 
 
Foto: Trustpilot

Fralægger sig ansvaret

Onsdag vendte Caroline Möller ikke tilbage på henvendelserne fra TV ØST. Søndag har hun valgt at stå frem og svare på kritikken.

Der er hotelgæster, der mener, du snyder dem?

- Ja, det er beklageligt. Men det gør jeg ikke. Og hvis de har opfattet det sådan, så håber jeg, at det her giver dem et indblik i det. At de kan få lidt forståelse for, hvad der er sket, og hvordan tingene er, siger Caroline Möller.

Hun mener ikke, at hun har ansvaret for problemerne med hotellet. Det er en vandskade, der er skyld i, at hotellet ikke står færdigt endnu, og det er derfor, hun ikke kan tage imod gæster alligevel, siger hun.

Hvorfor har du ikke fjernet dit hotel fra Booking.com og andre steder, hvor man kan leje det?

- Det har jeg også. I april bad jeg om at få fjernet annoncerne fra bookingsiderne på en mail. Det skal være fjernet, og når man går ind og kigger, så står der, at man ikke kan reservere værelser, siger hun.

Mailen, som Caroline Möller angiveligt har sendt til Booking.com, kan hun ikke fremvise overfor TV ØST. 

 
 
Foto: Mikkel Rise - TV ØST

Hoteludlejer: Booking.com har ikke gjort sin del

Men det er først for nylig blevet sådan (at man ikke kan reservere værelser, red.). Hvorfor har du ikke fjernet opslaget?

- Nej, det har været fjernet siden april. Det har ikke været muligt at reservere siden april, siger Caroline Möller.

Det har ikke været muligt at få oplyst fra Booking.com, om Caroline Møller bad om at få fjernet sit hotel i april, som hun påstår. Men før interviewet gik i gang, viste hun os et dokument over mindst ti bookinger af hotellet - den seneste foretaget den 4. juni i år.

Hvordan kan man booke sig ind i juni, hvis opslaget ikke er på nettet?

- Det er det, der bekymrer mig. Hvorfor har Booking.com ikke gjort sin del. Der er sket noget hos dem, som jeg ikke kan kontrollere. 

Værelserne var ikke klar

Har du snydt dem, der har forsøgt at leje det her?

- Nej, jeg har ikke snydt nogen. Jeg har slet ikke kontakt med gæsten, jeg har kun kontakt med Booking.com. Jeg har bedt dem om at lukke annoncerne ned.

Booking.com oplyser til TV ØST, at de kender til sagen, men de vil ikke kommentere den i pressen.

Caroline Möller vil dog gerne indrømme, at hun lagde værelserne på nettet til udlejningen, inden de var klar til, at turister kunne rykke ind.

- Men efter planen skulle det have været færdigt i påsken 2018. Det var planen med renoveringen, at det skulle være færdigt der, siger hun.

Håndværkere føler sig også snydt

Det er dog ikke kun turister, der føler sig snydt af den svenske kvinde. Renoveringen af hotellet trak nemlig også en del håndværkere til stedet. Men nogle af dem har fortalt, at de aldrig har fået betaling for deres arbejde.

En af dem er maler Svend Poulsen, som angiveligt har 15.000 kroner til gode hos hoteludlejeren.

- Vi lavede en aftale, at vi skulle lave et par rum og noget køkken, som vi skulle lave færdig for hende, fordi der skulle komme gæster til hotelovernatninger hurtigt, sagde maleren til TV ØST i onsdags.

Få dage senere blev firmaet dog sat af opgaven igen på grund af uoverensstemmelser, fortalte Svend Poulsen.

- Vi har prøvet at ringe til hende nogle gange fra firmatelefonen. Så blev røret lagt på eller i hvert fald ikke taget. Hvis vi ringer fra andre telefoner, som hun ikke kender, så bliver den taget, men når vi fortæller, hvem vi er, så bliver der klasket på lige med det samme, sagde han.

"Hvem er han?"

Det undrer dog Caroline Möller, som påstår, at hun aldrig har set Svend Poulsen før i sit liv.

- Da jeg så ham i jeres TV-indslag, tænkte jeg bare, hvem er det? Hvem er han? 

Men Svend Poulsen er ikke i tvivl om, at det er Caroline Möller, som han har lavet aftaler med og mødt ansigt til ansigt.

- Hun var en inspirerende og spændende kunde og kvinde, som havde en masse bolde i luften, så jeg tænkte, tak skal du have, der er gang i den kvinde. Men det var jo så bare luftkasteller, siger maleren.

Midt- og Vestsjællands politi er i øjeblikket ved at undersøge forholdene på hotellet efter flere anmeldelser om snyd.


Oversigt

Seneste nyt

    Overblik

    Overblik

Oversigt

Seneste nyt

    Overblik

    Overblik