Pandora sætter sig på Kasi-Jesper

Bag Kasi Groups overraskende exit fra sit sponsorat i fodboldklubben Brøndby gemmer sig et større strategisk sværdslag i smykkekoncernen. Det fremstormende Pandora Jewelry har nemlig fået kontrol over Kasi Groups boomende smykkesalg i Tyskland, Østrig og Schweiz via et nyoprettet selskab. Det skriver dagbladet Børsen.

Det fællesejede selskab skal i fremtiden sælge Pandoras smykker i de tre tysktalende lande samt Holland og Belgien. Pandora får 51 pct. af aktierne og formandsposten i bestyrelsen, mens Brøndby-sponsoren Jesper Nielsen bliver topchef. Men med kun 49 pct. af aktierne, kommer han ikke til at sidde med den reelle magt.
Der er ikke oplyst noget om, hvad det har kostet Pandora at få kontrollen over de lukrative markeder, men der er næppe tvivl om, at der må være tale om et væsentligt beløb. Det skyldes ikke mindst at Kasi Group kommer med den absolut største del af omsætningen til det fælles selskab Pandora Jewelry Central Western Europe A/S.
Betalingen kan derfor meget vel være på et pænt trecifret millionbeløb. Hos Pandora vedkender man sig da også at have været til lommerne, men hvor mange kontanter, der har været på bordet, vil man ikke ud med.
»Nej, det er der ingen grund til,« siger Mikkel Vendelin Olesen, adm. direktør i Pandora Jewelry.