Foto: TV2/Lorry

OVERBLIK: Her er Se og Hør-skandalen dag for dag

Inden redegørelsen om Se og Hør-sagen er færdig, konstaterer Nets, at adfærdsmønstre underbygger et misbrug.

MANDAG 28. APRIL 2014: * BT skriver, at en ansat ved PBS, det nuværende Nets, skal være blevet betalt af ugebladet Se og Hør for at overvåge kendte danskeres kreditkort-aktiviteter.

* Avisen har oplysningerne fra Ken B. Rasmussens roman "Livet, det forbandede". Forfatteren har en fortid som journalist på Se og Hør.

* Københavns Vestegns Politi iværksætter undersøgelse, som skal klarlægge, hvorvidt der er grundlag for at indlede en egentlig efterforskning af Se og Hør.

* Bladhuset Aller, der ejer Se og Hør, indleder en uvildig undersøgelse af den påståede overvågning. Nets igangsætter også en undersøgelse.

* Se og Hørs nuværende chefredaktør, Niels Pinborg, afviser at kende noget til, at ugebladet skulle have benyttet sig af systematisk overvågning af de kendtes kreditkortaktiviteter. Det samme gør Henrik Qvortrup, chefredaktør for Se og Hør i perioden 2002-2008.

TIRSDAG 29 APRIL 2014:

* Anonyme kilder med bånd til Se og Hør bekræfter oplysningerne i BT over for TV2 News, DR Nyheder og Radio 24/7.

* Henrik Qvortrup trækker sig fra jobbet som politisk kommentator på TV2. Han oplyser i forbindelse med fratrædelsen, at han ikke vil udelukke, at der er foregået ulovligheder på ugebladet under hans ledelse, og at han har mødt den såkaldte tys-tys-kilde.

* Den mistænkte it-ekspert bliver hjemsendt fra sit job hos Nordea, hvor han arbejdede som konsulent.

ONSDAG 30 APRIL 2014:

* Datatilsynet tager kontakt til Se og Hør. De vil have svar på, om persondataloven er blevet overtrådt.

* Syv medarbejdere på Se og Hør bliver sendt hjem fra arbejdet på grund af sagen. Det samme sker for to medarbejdere på Billed-Bladet.

* Tidligere nyhedschef på Se og Hør Lise Bondesen bekræfter eksistensen af tys-tys-kilden. Hun bliver samme dag sendt på ferie af Ekstra Bladet, hvor hun arbejder.

TORSDAG 1 MAJ 2014:

* En række e-mails, som dagbladet BT er kommet i besiddelse af, afslører, at mindst 16 medarbejdere på Se og Hør kendte til den hemmelige kilde - heriblandt de tidligere chefredaktører Henrik Qvortrup og Kim Henningsen.

* Aller Medias bestyrelsesformand, Bettina Aller, tager i en pressemeddelelse afstand fra alle former for ulovlige metoder.

* Flere kilder peger ifølge Politiken på, at Per Ingdal, der var midlertidig chefredaktør på Se og Hør i en periode i 2009, også må have kendt til den ulovlige brug af tys-tys-kilden. Han er i dag udgiverdirektør på Aller.

* BT skriver, at mindst 28 kendte og kongelige er blevet overvåget.

* Justitsminister Karen Hækkerup (S) kræver en kortlægning af beskyttelsen af oplysninger om borgernes elektroniske betalinger.

* Ifølge TV2 blev Nets allerede sidste år gjort opmærksom på, at en medarbejder solgte fortrolige oplysninger, men Nets kunne ikke få oplysningerne bekræftet.

FREDAG 2. MAJ 2014:

* Den mistænkte it-ekspert tager kontakt til Københavns Vestegns Politi og aftaler et møde i næste uge, oplyser hans advokat, Michael Juul Eriksen.

* Seks kendte danskere - heriblandt komikeren Casper Christensen og skuespilleren Mads Mikkelsen - politianmelder Aller Media i kølvandet på sagen.

* Den tidligere nyhedschef på Se og Hør Lise Bondesen forlader sit nuværende job som underholdningschef på Ekstra Bladet, efter at hun onsdag bekræftede, at hun kendte til tys-tys-kilden.

LØRDAG 3. MAJ 2014:

* Det norske medie VG skriver, at Lene Nystrøm, også kendt som Aqua-Lene, også politianmelder ugebladet Se og Hør, fordi hun mistænker bladets journalister for at have skaffet sig personlige oplysninger om hende på ulovlig vis.

SØNDAG 4. MAJ 2014:

* To anonyme journalister på Se og Hør bekræfter over for TV2 Nyhederne, at det kulørte ugeblad i flere år har betalt en ansat i flyselskabet SAS for at udlevere informationer om kendte og kongelige, der var på vej til udlandet.

MANDAG 5. MAJ 2014:

* Selv om den omfattende undersøgelse af sagen endnu ikke er færdiggjort, konstaterer Nets, at der er adfærdsmønstre hos selskabet, som underbygger, at der kan være sket et misbrug i forbindelse med Se og Hør-sagen.

* Den kendte amerikanske whistleblower Edward Snowden bruger Se og Hør-skandalen til at opfordre danskerne til opgør mod overvågning.