Foto: Liselotte Sabroe - Scanpix

Nyt koncept: Populær restaurantkæde sætter prisen op

Dalle Valle, der har seks restauranter i Hovedstadsområdet og en syvende på vej, vil fremover lave bedre mad til dyrere penge.

Restaurantkæden Dalle Valle, der er kendt for deres billige buffet, har haft et indbringende år, hvor ejerne har fordoblet overskuddet, og nu har ejerne så besluttet at indføre et nyt koncept, som i al sin enkelthed går ud på, at helhedsoplevelsen skal gøres bedre for de mange gæster.

Det skriver Finans.

Læs også Fødevarekontrollen: Massivt antal bananfluer på restaurant

Bedre mad på vej

Dalle Valle har seks restauranter rundt omkring i Hovedstadsområdet, og en ny restaurant er på vej i Hillerød, og her skal både maden og indretningen optimeres.

- Vi er stille og roligt i gang med at opgradere design- og indretningsmæssigt, så restauranterne får et nyt udtryk. Vi er også meget buffetorienteret, og den er vi også ved at opgradere, så det ganske enkelt bliver bedre mad, siger Niels Rønnebeck, der er bestyrelsesformand i selskabet bag Dalle Valle, til Finans.

...men prisen sættes op

Opgraderingerne betyder samtidig at priserne tager et nøk opad, når folk tager for sig af retterne.

- Der vil komme en minimal prisstigning. Jeg vil dog mene, der med det koncept vil være endnu mere 'value for money', siger bestyrelsesformanden, som dog ikke vil ikke komme nærmere ind på de kommende prisstigninger.

Læs også Københavnsk restaurant blandt verdens 100 bedste

Han oplyser også, at der stadig vil være et stort fokus på buffeten, men at fremover også vil fokusere mere på ala carte-menuen. Desuden vil Dalle Valle i fremtiden også få optimeret deres barer.

Det seneste år har budt på en fordobling af overskuddet hos Bayramoglu Holding og Musavvir Holding, der dækker over kæderne Dalle Valle og Café A.