Ny kampagne sætter fokus på menneskehandel

Med et skilt i hånden med skriften #stoptrafficking skal kendte danske mænd sætte fokus på menneskehandel

Lørdag den 18. oktober er der EU's Anti-trafficking Day 2014. Her vil der blive sat fokus på den stigende udbredelse af menneskehandel over grænserne i Europa.

Men allerede fra i dag skyder Reden International en kampagne i gang for at sætte fokus på problematikken.

De har fået en række kendte danske mænd med på ideen, og med et skilt med teksten #stoptrafficking skal de poste en selfie på de sociale medier.

"Det har det formål at sætte fokus på en problematik i verden, som hedder trafficking eller menneskehandel af både mænd, kvinder og børn", siger Malene Muusholm, leder af Reden International.

Blandt andet har Reden International fået prominente navne som Shaka Loveless, Thomas Helmig, Peter Falktoft og Mikkel Kessler med på projektet.

En undersøgelse fra Ligestillingsministeriet angående prostitutionsefterspørgslen i 2013 viste, at 15 procent af de adspurgte danske mænd syntes, at det var et problem at købe sex af en handlet kvinde.

Se hele interviewet med Malene Muusholm i Kont@kt her.

Følg os også på de sociale medier: www.facebook.com/lorrykontakt

Twitter og Instagram: lorrykontakt