Ny Brøndby-sponsor på gyngende grund

Fodboldklubben Brøndbys nye storsponsor Jesper Nielsen skaber nu tvivl om, hvordan hans kontrakt med smykkevirksomheden Pandora er udformet.

Aftalen mellem parterne er vigtig, fordi
den sikrer, at Jesper Nielsen kan betale Brøndby de 125 mio.
kr., som sponsoratet koster over fem år. Det skriver dagbladet
Børsen torsdag.Tidligere har Jesper Nielsen sagt, at hvis
kontrakten - der i 2007 har sikret ham rekordindtjening - kun
kan opløses, hvis Pandora betalte ham et års omsætning. Men det
er ikke den udlægning, som en centralplaceret kilde, der kender
aftalen, kan nikke genkendende til. Kilden siger således til
dagbladet Børsen, at Jesper Nielsen, der via sin virksomhed Kasi
er distributør for Pandora i de tysktalende lande, højst får et
års indtjening og absolut ikke værdien af et års salg. »Han kan
ikke få et års omsætning. Meget kommer selvfølgelig an på, hvor
stærk kontrakten er, men et års omsætning får han slet ikke,«
siger kilden.I regnskabet for 2006/07 lå omsætningen på 190 mio.
kr., mens det er et helt andet beløb, hvis det drejer sig om
indtjeningen, der i regnskabsperioden var knap 24 mio. kr.Jesper
Nielsen har sagt til flere medier, at det var omsætningen, som
han skulle have for at opløse kontrakten. Men i dag kan han ikke
længere huske, hvor stor en erstatning han skal have, hvis
kontrakten bliver brudt.»Jeg kan ikke huske præcis, hvad der
står i kontrakten,« siger han til Børsen.