Netto klar til at fyre skadedyrsfirma

Netto er tæt på at opsige samarbejdet med det skadedyrsfirma, som butikskæden gennem mange år har samarbejdet med på landsplan.

Det oplyser Nettos administrerende direktør Morten Kaas til
Helsingør Dagblad.
En eventuelt opsigelse af samarbejdet er en konsekvens af
rotte-problemerne hos Netto i Espergærde Centret, hvor
forretningen tre gange inden for kort tid er blevet lukket, da
der er blevet konstateret rotter i lokalerne.
- Det er ikke den første butik, som vi har haft problemer med.
Netto har faktisk det højeste niveau af glade Smiley'er blandt
dagligvare-butikker i landet, og vi tager ingen chancer. Vi
tilkaldte det skadedyrsfirma, vi plejer at samarbejde med, men
alligevel blev der fanget en rotte på loftet torsdag, og der er
overset rotte-ekskrementer på loftet også. Det er ikke
tilfredsstillende. Det må ikke ske. De skulle have fundet
rotte-ekskrementerne. Vi vil tage en meget alvorlig samtale med
firmaet, og i yderste konsekvens opsiger vi samarbejdet. Jeg kan
fortælle, at vi allerede har taget kontakt til andre
skadedyrsfirmaer, fortæller administrerende direktør Morten
Kaas, der torsdag selv var på besøg i den rotteplagede
forretning.
Han ser sagen som et eksempel på den stigende rotteplage på
landsplan, og det skal tages alvorligt, understreger direktøren,
der garanterer, at alle ferskvarer smides ud i
Netto-forretningen i Espergærde. Butikkens personale er
beskæftiget med andre opgaver i disse dage. Nogle medarbejdere
er lånt ud til andre Netto-butikker, mens andre holder et par
fridage.
- Det er klart, at denne uheldige sag koster os et par
millioner kroner i tabt omsætning, men det er småpenge i forhold
til, hvad det betyder for os at have en ren butik, siger Morten
Kaas til Helsingør Dagblad.