Det oplyser Nettos administrerende direktør Morten Kaas til
Helsingør Dagblad.
En eventuelt opsigelse af samarbejdet er en konsekvens af
rotte-problemerne hos Netto i Espergærde Centret, hvor
forretningen tre gange inden for kort tid er blevet lukket, da
der er blevet konstateret rotter i lokalerne.
- Det er ikke den første butik, som vi har haft problemer med.
Netto har faktisk det højeste niveau af glade Smiley'er blandt
dagligvare-butikker i landet, og vi tager ingen chancer. Vi
tilkaldte det skadedyrsfirma, vi plejer at samarbejde med, men
alligevel blev der fanget en rotte på loftet torsdag, og der er
overset rotte-ekskrementer på loftet også. Det er ikke
tilfredsstillende. Det må ikke ske. De skulle have fundet
rotte-ekskrementerne. Vi vil tage en meget alvorlig samtale med
firmaet, og i yderste konsekvens opsiger vi samarbejdet. Jeg kan
fortælle, at vi allerede har taget kontakt til andre
skadedyrsfirmaer, fortæller administrerende direktør Morten
Kaas, der torsdag selv var på besøg i den rotteplagede
forretning.
Han ser sagen som et eksempel på den stigende rotteplage på
landsplan, og det skal tages alvorligt, understreger direktøren,
der garanterer, at alle ferskvarer smides ud i
Netto-forretningen i Espergærde. Butikkens personale er
beskæftiget med andre opgaver i disse dage. Nogle medarbejdere
er lånt ud til andre Netto-butikker, mens andre holder et par
fridage.
- Det er klart, at denne uheldige sag koster os et par
millioner kroner i tabt omsætning, men det er småpenge i forhold
til, hvad det betyder for os at have en ren butik, siger Morten
Kaas til Helsingør Dagblad.