Lufthavn kårer byens bedste taxi: Her er der god service

For fjerde gang i træk kåres Dantaxi 4x48 til det selskab, som yder bedst service.

En taxitur er angiveligt ikke bare en taxitur. 

Derfor foretager man i Københavns Lufthavn jævnligt stikprøver med såkaldte "mystery shoppers", der betaler for en tur fra terminalen. 

Her undersøger de, om chaufførerne lever op til det serviceniveau, som forventer af dem fra lufthavnens side.

Man uddeler karakterer på 26 forskellige punkter - herunder høflighed, sprogbrug, rutevalg og hjælp til bagagen - og det er altså fjerde gang i træk, at Dantaxi 4x48 klarer sig bedst i testen. 

Uber-debat og ny lov har øget fokus på service

Dantaxi 4x48 har da også sat sig det mål, at man både vil være bedst tilgængelig og yde den bedste service, skriver man i pressemeddelelse:

- At vi nu for fjerde gang i træk i en uvildig undersøgelse er blevet kåret som det bedste taxiselskab, er vi umådeligt stolte over, udtaler direktør Carsten Aastrup.

I forbindelse med den heftige debat omkring Uber har der været ekstra fokus på serviceniveauet i branchen, og selvom regeringens nye taxilov i 2017 fik lukket tjenesten, så er konkurrencen skærpet på markedet, påpeger direktøren. 

Antalsbegrænsningen på taxitilladelser er ophævet, ligesom selskaberne har fået lov til at operere på tværs af kommunegrænser over hele landet.

Lufthavn belønner god service

Søgetjenesten Hotels.com undersøgte i 2013 taxiforholdene i 30 forskellige lande og gav dengang København en 15. plads. 

Herefter indførte Københavns Lufthavn i 2015 et såkaldt Taxi Management System for at forbedre serviceniveauet. 

Det betyder, at man  - udover at lade mystery shoppers prøvekøre - nu også registrerer alle taxaer, så man kan uddele karantæne på mellem 12 timer og en hel uge for dårlig service. 

Tilsvarende er der også opstillet en bonuspulje på 500.000 kroner til at belønne dem, som giver den bedste service.

 


Oversigt

Seneste nyt

    Overblik

    Overblik

Oversigt

Seneste nyt

    Overblik

    Overblik