Tallene er endnu ikke gjort op, men det tegner til, at
besøgstallet nærmer sig de 23.000 efter i årevis at have ligget
stabilt på ca. 20.000, skriver DAGBLADET Roskilde.Tilmed viser
en spørgeskemaundersøgelse fra messens katalog, at godt
halvdelen af messens gæster er helt nye.- Tidligere havde vi
mange traditions-besøgende. Vi kan godt konkludere, at
finanskrisen ikke har påvirket messen, siger salgs- og
projektleder Hanne Fritzböger Rau, der har været primus motor i
messen i samarbejde med Ledreborg Slot.Hun glæder sig over, at
livsstilsmessen har trukket mange gæster fra hele Sjælland, især
Nordsjælland samt København og Københavns-området. Men også en
stor gruppe har fundet herover fra Sverige, og nogle gæster er
kommet fra Norge.Udstillerne er, ifølge Hanne Fritzböger Rau,
også godt tilfredse med salget i løbet af de fire dage. Ca. 200
udstillere havde stande på messen, hvor man kunne købe ting for
ethvert budget - lige fra små nipsting til udendørs spa og
blændende smukke Toscana havemøbel-borde. Desuden var Laden
fyldt med delikatesser, som Hanne Fritsböger mener har været et
stort trækplaster.- Men jeg tror især, at den intensive
markedsføring har været med til at trække gæster til messen.
Elbiler, miljørigtige tiltag, der sparer på CO2 og vindmøller -
med emnet »at spare el på den sjove måde« - er noget, som folk
gerne vil vide mere om, fortæller hun.