Livsstilsmesse boomer trods finanskrise

Alt tyder på, at finanskrisen på ingen måde har haft negativ indvirkning på den store årlige livsstilsmesse på Ledreborg Slot, der løb af stablen fra torsdag til søndag. Tværtimod.

Tallene er endnu ikke gjort op, men det tegner til, at
besøgstallet nærmer sig de 23.000 efter i årevis at have ligget
stabilt på ca. 20.000, skriver DAGBLADET Roskilde.Tilmed viser
en spørgeskemaundersøgelse fra messens katalog, at godt
halvdelen af messens gæster er helt nye.- Tidligere havde vi
mange traditions-besøgende. Vi kan godt konkludere, at
finanskrisen ikke har påvirket messen, siger salgs- og
projektleder Hanne Fritzböger Rau, der har været primus motor i
messen i samarbejde med Ledreborg Slot.Hun glæder sig over, at
livsstilsmessen har trukket mange gæster fra hele Sjælland, især
Nordsjælland samt København og Københavns-området. Men også en
stor gruppe har fundet herover fra Sverige, og nogle gæster er
kommet fra Norge.Udstillerne er, ifølge Hanne Fritzböger Rau,
også godt tilfredse med salget i løbet af de fire dage. Ca. 200
udstillere havde stande på messen, hvor man kunne købe ting for
ethvert budget - lige fra små nipsting til udendørs spa og
blændende smukke Toscana havemøbel-borde. Desuden var Laden
fyldt med delikatesser, som Hanne Fritsböger mener har været et
stort trækplaster.- Men jeg tror især, at den intensive
markedsføring har været med til at trække gæster til messen.
Elbiler, miljørigtige tiltag, der sparer på CO2 og vindmøller -
med emnet »at spare el på den sjove måde« - er noget, som folk
gerne vil vide mere om, fortæller hun.