Kommune sparer på Borgerservice: Nu skal du bestille tid

Hvidovre Kommunes indbyggere skal fra 15. marts bestille tid på nettet, hvis de skal tale med Borgerservice.

En besparelse på næsten en hel medarbejder, har ført til en beslutning om, at Hvidovres borgere ikke længere kan møde op i kommunens Borgerservice og stille sig ved skranken, når de skal have hjælp.

Fra den 15. marts skal de i stedet bestille tid via kommunens hjemmeside.

- Vi har besluttet, at vi kan være effektive, så det ikke går ud over borgerne. Du skal bestille tid tidligst dagen før - så får du en tid dagen efter, og du kommer til med det samme, når du kommer. Vi ved jo, hvornår borgerne kommer, så det bliver mere effektivt, for der er ingen spildtid, siger Margit Halberg, der er chef for Borgerservice og Ydelser i Hvidovre Kommune.

Og når man skal bruge kommunens hjemmeside til at bestille en tid, så skal man altså have en smartphone, en tablet eller en computer.

Men Margit Halberg siger, at eksempelvis ældre medborgere, der ikke har flair for det digitale, stadig kan få hjælp.

Margit Halberg understreger, at ældre borgere kan få hjælp til tidsbestilling ved at ringe til kommunens kontaktcenter.
Margit Halberg understreger, at ældre borgere kan få hjælp til tidsbestilling ved at ringe til kommunens kontaktcenter.
Foto: TV 2 Kosmopol

- De skal ringe til vores kontaktcenter, som de hele tiden har skulle - og så får de der hjælp med tidsbestillingen, forklarer hun.

Hvidovre Kommune har hidtil også krævet tidsbestilling, når borgere skal have fornyet deres pas eller have hjælp til Nem ID eller andre former for digital selvbetjening.

Men fra 15. marts gælder det alle, der har et ærinde i Borgerservice, oplyser Hvidovre Kommune.


Oversigt

Seneste nyt

    Overblik

    Overblik

Oversigt

Seneste nyt

    Overblik

    Overblik