Københavnerhygge udløser international brandingpris

København bliver brandet rigtig godt. Så godt at brandet nu har vundet prisen for Årets Bedste Brandingstrategi.

Cykelture i København, rene havnebade og hverdagslykke tiltrækker virksomheder - og er en genial brandingstrategi.

Det er blevet slået fast til City Nation Place Brand Awards i London, hvor Greater Copenhagen har vundet prisen for Årets Bedste Brandingstrategi.

Greater Copenhagen er et erhvervspolitisk samarbejde mellem kommuner og regioner i Østdanmark og Sydsverige

Greater Copenhagen står bag kampagnekonceptet "there is more to our happiness", der skaber en fortælling om København som en by, der emmer af lykke.

Hvad er Greater Copenhagen? 

City Nation Place Brand Awards hylder verdens bedste initiativer inden for destinationsbranding, og prisen, som er sponsoreret af New York Times, gik altså til Københavnerbrandet. 

Det skriver Copenhagen Capacity, der brander Greater Copenhagen, i en pressemeddelelse.

- Vi er utrolig glade for den internationale anerkendelse, Greater Copenhagen har modtaget i London. Vores kampagnekoncept skiller sig ud internationalt, fordi vi fortæller en overraskende historie om, at fritid, hverdagsglæde og en svømmetur i havnen medvirker til et attraktivt forretningsmiljø med innovative og passionerede medarbejdere, siger Louise Juhl, der er kommunikations- og marketingdirektør i Copenhagen Capacity, i pressemeddelelsen.

Et af succeskriterierne for kampagnekonceptet er, ifølge Greater Copenhagen, at erhvervslivet har bakket op om fortællingen om København.

 

Mest læst i dag

Se flere

Mest læst i dag

Se flere

Kultur

tivoli

Populær musical genopstår i Tivoli

Julevindue 1

Landets mest julepyntede vindue? Michael har brugt en uge og 1.500 kugler

20180511-071052-L-1920x1279we

Nørrebro-drengen Mads Mikkelsen erstatter Johnny Depp i storfilm

Køge Julerute

Trine fik en god idé: Arrangerer alternativ til julemarked - men på coronasikker måde

København

Forsiden lige nu

Se flere

På forsiden nu

Se flere