Foto: Ida Guldbæk Arentsen - Scanpix

Københavnerhygge udløser international brandingpris

København bliver brandet rigtig godt. Så godt at brandet nu har vundet prisen for Årets Bedste Brandingstrategi.

Cykelture i København, rene havnebade og hverdagslykke tiltrækker virksomheder - og er en genial brandingstrategi.

Det er blevet slået fast til City Nation Place Brand Awards i London, hvor Greater Copenhagen har vundet prisen for Årets Bedste Brandingstrategi.

Greater Copenhagen er et erhvervspolitisk samarbejde mellem kommuner og regioner i Østdanmark og Sydsverige

Læs også Han skrev om dansk hygge - nu vil hele verden høre om det

Greater Copenhagen står bag kampagnekonceptet "there is more to our happiness", der skaber en fortælling om København som en by, der emmer af lykke.

Hvad er Greater Copenhagen? 

Greater Copenhagen blev til i 2016 i samarbejde mellem Region Hovedstaden, Region Sjælland og Region Skåne og deres 79 kommuner.

Greater Copenhagen-regionen, som har 4 millioner indbyggere, blev etableret for at stå stærkere i den internationale konkurrence med metropoler som Hamborg, Stockholm og Amsterdam om at tiltrække udenlandske investeringer, virksomheder og talenter med det formål at øge væksten og skabe arbejdspladser i Østdanmark og Sydsverige.

Copenhagen Capacity er en non-profit organisation, der arbejder for at skabe job, vækst og udvikling i Greater Copenhagen. 

Kilde: Greater Copenhagen 

City Nation Place Brand Awards hylder verdens bedste initiativer inden for destinationsbranding, og prisen, som er sponsoreret af New York Times, gik altså til Københavnerbrandet. 

Det skriver Copenhagen Capacity, der brander Greater Copenhagen, i en pressemeddelelse.

Læs også Øresundssamarbejdet døbes om til Greater Copenhagen

- Vi er utrolig glade for den internationale anerkendelse, Greater Copenhagen har modtaget i London. Vores kampagnekoncept skiller sig ud internationalt, fordi vi fortæller en overraskende historie om, at fritid, hverdagsglæde og en svømmetur i havnen medvirker til et attraktivt forretningsmiljø med innovative og passionerede medarbejdere, siger Louise Juhl, der er kommunikations- og marketingdirektør i Copenhagen Capacity, i pressemeddelelsen.

Et af succeskriterierne for kampagnekonceptet er, ifølge Greater Copenhagen, at erhvervslivet har bakket op om fortællingen om København.