Københavnere elsker dagligvarer på nettet

Dagligvarehandel på nettet er et hovedstadsfænomen. Det samme er en tendens mod at købe færdiglavet mad.

Flere og flere familier i hovedstadsområdet springer turen til supermarkedet over og får i stedet leveret varerne direkte til hoveddøren.

Det viser en analyse som Nykredit har foretaget på baggrund af tal fra Danmarks Statistik.

Analysen viser, at 21 procent af procent af beboerne i hovedstadsområdet foretog dagligvareindkøb over internettet i 2013. Til sammenligning gjaldt det kun 10 procent af beboerne i Nordjylland.

Billedet er det samme i 2015, lyder det fra Nykredit.

- Det er egentlig ret paradoksalt, fordi folk i hovedstaden har butikker meget tæt på. Men folk i København har et andet forbrugsmønster. I storbyen har man også bedre leveringsmuligheder. Det er blevet et storbyfænomen at købe dagligvarer over nettet, siger forbrugerøkonom Johan Juul-Jensen fra Nykredit til TV 2 Lorry.

Han påpeger, at folk i hovedstadsområdet også er blevet lidt magelige, når det gælder madlavning.

- Der er en tendens mod, at man køber færdiglavet mad, som man bare skal varme. Der er ikke tale om fast food, men rigtig mad, som man bare skal lave færdig. Bekvemmelighed er vigtigt i hovedstaden, siger Johan Juul-Jensen fra Nykredit.


Oversigt

Seneste nyt

    Overblik

    Overblik

Oversigt

Seneste nyt

    Overblik

    Overblik