København skal lære af The Big Apple

New Yorks turistboss skal lære København at blive lige så populær som den amerikanske storby.

Det er ikke nok med små historiske slotte og eventyrlige havfruer.  Turismen i København går godt, men nu skal tursitbranchen lære af klassens allerstørste sværvægter for at holde sig på toppen.

Når en helt ny konference om storbyturisme gæster København om en månedstid, så er det blandt andet med besøg fra den administrerende direktør for New Yorks turistorganisation, Fred Dixon. Han skal lære den københavnske turistbranche et par tricks eller tre.

- New York har udvist en enestående evne til at holde sig populær ikke bare som storby, men også som mega-brand, selvom andre metropoler konstant kæmper om at komme til. Alt sammen noget København kan lære af i forhold til at fremtidssikre byen som populær storbydestination, siger Emil Spangenberg, kommunikationschef i Wonderful Copenhagen. 

Helt konkret skal turistbranchen i København lære, hvordan man blandt andet kan få københavnerne til at deltage i at markedsføre deres by på de sociale medier. 

Samtidig skal branchen lære, hvordan man kan styre turiststrømmen bedre med nye digitale løsninger, så man undgår, at turisterne klumper sig sammen om de samme attraktioner på samme tidspunkt og dermed skaber problemer for sig selv og andre. 

Konferencen om storbyturisme hedder Tomorrows Urban Travel og starter i København den 8. september med deltagere fra hele verden. Det er første gang, konferencen finder sted, men arrangørerne håber, det vil blive en tilbagevendende begivenhed.  


Oversigt

Seneste nyt

    Overblik

    Overblik

Oversigt

Seneste nyt

    Overblik

    Overblik