Jan skrev til Yousee: Nu griner alle af den sjove samtale

Foto: Torkild Adsersen / Scanpix & Facebook/screenshot

Jan Risgaard fra Gilleleje hyldes for sin sjove besked til Yousee på Facebook. Men selskabtes svar er mindst lige så morsomt. Nu er det gået viralt.

Når kunder skriver til Yousee på firmaets Facebook-side, brokker de sig ofte over, at de har problemer med deres internetforbindelse eller tv-signal.

Men forleden blev brokkeriet erstattet af en god portion humor. Både fra den kunde, der skrev, men så sandelig også fra Yousee.

Korrespondancen mellem kunden og selskabet er nu gået viralt med tusindvis af likes og kommentarer fra folk, der har fået sig et godt grin og hylder begge parter, skriver BT.

Facebook-bruger Jan Risgaard fra Gilleleje i Nordsjælland skrev:

- Er der problemer med signalet på TV3+ ??. Der er en voldsom pibekoncert når jeg ser fodbold fra Parken.

Læs også Kagekone fra Føtex vækker latter: Kan du se hvorfor?

Yousee hyldes for sit svar

Med kommentaren henviste han lettere drilsk til, at FC København søndag tabte på hjemmebane til FC Nordsjælland, hvilket fik FCK’s tilhængere til at pibe højlydt.

Men Jan Risgaards humoristiske hån mod Københavner-klubben og deres dedikerede - men også stærkt utilfredse - fans blev efterfølgende besvaret af en Yousee-medarbejder ved navn ’Jeppe’, og han var tydeligvis ikke begejstret for kampens resultat.

Han kvitterede med dette svar:

"HAHAHA - det er virkelig sjovt. DET ER DEN FORKERTE MEDARBEJDER, DER ER PÅ JOB NU!"

"ALLE DINE PRODUKTER ER HERMED OPSAGT MED VIRKNING FRA I DAG!  ;) Må din bagdel klø og dine arme være for korte."

Kommentaren fra Jeppe fra Yousee blev efterfulgt af en masse smileys, der indikerede, at det selvfølgelig bare var en spøg.

Jan Risgaard kvitterede da også med at svare igen: "Rigtig god arbejdslyst" efterfulgt at tre latterfulde smilyes. 

Læs også Anne kvæstet i uheld: Nysgerrige fotograferede hende

Læs også YouSee sat til vægs af ukendt firma

Direktør er glad for reaktionerne

TV 2 Lorry har kontaktet Yousee for at høre, hvordan de forholder sig til den enorme interesse, som historien har affødt, og om de altid er så friske i deres svar til kunderne.  

I en mail svarer selskabets direktør for TV og Bredbånd, Jacob Mortensen: 

- Vi har en kunde, der laver sjov på vores Facebook-side, og det er medarbejderen dygtig til at aflæse. Det havde været at ramme ved siden af, hvis medarbejderen tørt og uden blik for tonen havde svaret; ’vi ser på fejlen og vender tilbage’, siger Jacob Mortensen i mailen, som også BT har modtaget.

Læs også Efter nytårs-nedbruddet: YouSee får hjælp af efterretningstjeneste

Han tilføjer, at det afgørende i interaktionen på sociale medier er, at svaret harmonerer med den tone, som kundens besked er sendt i. Og havde kunden haft reelle problemer med sit bredbånd eller tv, havde svaret - ifølge Jacob Mortensen - været i en anderledes seriøs tone.

- Tonen på Facebook og sociale medier er ofte en anden, end vi kender fra traditionel kundeservice. Jeg synes i det her tilfælde, at medarbejderen formår at bruge humor helt rigtigt, og det kan vi også se, at både kunden og mange andre kvitterer for, siger han.​

Læs også Bibliotek går viralt med genial leg: Ødelæg en bog