Foto: Simon Læssøe, Scanpix

Internettet er nede flere steder i København

Flere kunder hos Parknet melder om manglende internet. Selskabets egen hjemmeside er også gået ned.

Hvis man har internet hos udbyderen Parknet, er det tvivlsomt om man kan opnå forbindelse i øjeblikket.

Det skriver BT på baggrund af flere kommentarer på Parknets Facebook-side samt Trustpilot, der er en side, hvor man kan bedømme virksomheder. 

Flere andelsboligforeninger i København får internet leveret af Parknet, og på foreningernes Facebook-sider er der også flere kommentarer om manglende forbindelse.

Ved du noget?

Skriv til os på mabr@tv2lorry.dk, hvis du er en af de ramte eller har andre oplysninger i sagen.

DNS-server ramt af problemer

Ifølge Stine Nørsø, der bor i AB Ingolf på Islands Brygge skyldes fejlen et problem med en DNS-server.

- De arbejder på at få det løst hurtigst muligt, skriver hun på foreningens Facebook-side efter en telefonsamtale med selskabet.

Andre melder om massiv kø på telefonerne hos udbyderen. Jonas Nørbork Lind har et tip til at løse problemet - men det virker ikke for alle. 

TV 2 Lorry har forsøgt at få en kommentar fra Parknet, men uden held.

Bolignetudvalget i Farum Midtpunkt skriver på sin hjemmeside klokken 17, at problemet er løst.

Kommentar fra Parknet

Parknet skriver mandag klokken 21 i en mail til TV 2 Lorry, at problemet nu er løst.

- Vi beklager meget udfaldet på vores internet og dele af vores telefoniydelser som vores medlemmer og brugere har oplevet siden i nat. Udfaldet var omfattende og har også påvirket vores supporttelefoner, hvorfor mange brugere ikke har kunnet komme igennem til os. Yderligere har vores hjemmeside ikke været tilgængelig, så man har ikke kunne følge vores driftstatus. Vores medarbejdere har ydet en stor indsats og alle vores ydelser har været oppe og køre igen siden eftermiddag. Vi er i gang med at foretage en grundig undersøgelse af årsagerne til problemerne, og vil naturligvis kommunikere til vores medlemmer når vi har kommet til en endelig konklusion. Vi beklager igen de problemer og manglende mulighed for kommunikation vores medlemmer og brugere har måttet opleve i dag, skriver firmaet i mailen.