Hver tredje rejsekortbruger har oplevet fejl

Rejsekortet blev indført for at gøre det nemmere og billigere at færdes i den kollektive trafik. Men for mange passagerer er det stik modsatte tilfældet.

En ny undersøgelse, som YouGov har foretaget for metroxpress, viser at 31 procent af de danske rejsekort-brugere har oplevet, at fejl i rejsekort-systemet har kostet dem penge.

Torben James Jensen, der er pendlertalsmand for S-togsstrækningen Frederikssundbanen, kalder problemet en regulær »katastrofe«.

»Jeg har hørt fra flere passagerer, som har oplevet fejlopkrævninger eller fejl på standerne. Det er slet ikke godt nok, og jeg vil opfordre DSB til at revurdere det her system,« siger Torben James Jensen til metroxpress.

Passagerer må bøde på grund af tekniske fejl

Også Michael Randropp, der er talsmand for de rejsende mellem Helsingør og Malmø, får mange henvendelser fra folk, der har måttet bøde på grund af fejl i teknikken.

»Jeg har fået tilbagemeldinger fra folk, der har fået bøder på 750 kroner, fordi deres indbetaling blev registreret for sent. Andre gange virker ind- og udregistreringen ikke,« siger Michael Randropp.

Bjørn Wahlsten, der er administrerende direktør for Rejsekort A/S, erkender at der indimellem er fejl på standerne, men han tror, at folks oplevelse af fejl primært skyldes, at de er blevet overraskede over, at rejsekortet kan være dyrere end almindelige billetter.

»Vi har i øjeblikket to takstsystemer kørende, og jeg tror, at det er det, folk oplever som fejl,« siger han til metroxpress.


Oversigt

Seneste nyt

    Overblik

    Overblik

Oversigt

Seneste nyt

    Overblik

    Overblik