Ændringerne kommer til at omfatte regional-, lyn- og intercitytogene, men vil altså ikke have den store betydning for S-togs-nettet og Kystbanen.
De nye ændring medfører, at man vil komme 20 minutter hurtigere frem, men hvis man tager toget mellem København og Vestjylland.
Ændringerne betyder også nye afgangstider. Fremover vil alle tog køre i faste minuttal.
Det er altså slut med, at et tog kl. 8.21 om morgen og kl. 15.17 om eftermiddagen.
Samtidig med, at DSB indfører historisk store ændringer på køreplanen, overtager de nu også Kystbanen fra det kritiserede DSB Øresund.
De sidste 7 år har det været DSB First og DSB Øresund, der har stået for Kystbanen.
Igennem længere tid har pendlerne klaget deres nød over daglige forsinkelser, overbeleastede toge og sikkerhedsproblemer.
Nu skal kystbanen så tilbage i DSBs hænder.
Det betyder blandt andet, at der nu vil være et reservetog på Hovedbanegården, der kan dæmme op for forsinkelser fra Sverige.
Men om der kommer længere togsæt på strækningen , som pendlerne gennem lang tid har efterlyst, kan DSB ikke sige noget om endnu.
Se mere i vores udsendelse kl. 19:30 på TV 2 eller læs flere detaljer på DSBs egen hjemmeside her.