Hård kamp om gourmetmad på nettet

Med køb af konkurrent bliver ung virksomhed ny stor udbyder af take away fra klassiske restauranter i København. Konkurrencen på markedet er dog hård, og giganten Just-eat er med på den "fine" bølge. Det skriver ErhvervsBladet.

Den ambitiøse virksomhed Room Service, der levererer gourmetmad til døren fra en række restauranter, er seneste aktør på markedet. Virksomheden har netop købt konkurrenten DeliveryCPH, og dermed positioneret sig som seriøs leverandør af kvalitets-restaurantmad i København.

- Vores produkt viser, kunderne gerne vil have andet end pizza leveret til døren, og vi har ramt et behov, som vi nu udvider med købet af DeliveryCPH, siger administrerende direktør i Room Service Nick Rasmussen til ErhvervsBladet.

Room Service blev stiftet i 2009 og havde det første år 8.000 bestillinger og en omsætning på 4,5 millioner kroner. I 2010 forventer direktøren, at de tal stiger til 25.000 og 12,5 millioner kroner.

Nick Rasmussen erkender, at der er kamp om de sultne internetbrugere - også dem, der går efter gourmetmad - hvilket understreges af, at giganten Just-Eat har oprettet en lignende service, hvor 16 biler hver aften leverer mad fra restauranter i København, Århus og Roskilde.

Administrererende direktør i Just-eat Morten Larsen slår da også fast, at virksomheden som landets største take-awayportal skal være med overalt.

- Just-eat er en madportal, og det vil sige, at alt hvad der findes af mad skal kunne findes hos os. Men markedet for at levere andet end fastfood er i eksplosiv vækst, så der er plads til alle. Vi har ikke så travlt, men vi skal nok komme og blande os i kampen, siger han til ErhvervsBladet.