Godt vikingespil men dårlig markedsføring

Der blev solgt 12.000 billetter til årets vikingespil, det er 3.000 færre end formanden, Jesper Wittenburg, håbede på. Han mener, spillet er godt, men at markedsføringen har slået fejl. Det skriver Frederiksborg Amts Avis.

Efter 15 forestillinger med sværdsvingende vikinger på
Kalvøen, har vikingespillene i Frederikssund solgt 12.000
billetter i år. Det er en hel del mindre end vidunderåret 2006,
hvor vikingerne solgte omkring 19.000 billetter.Selv om målet
var at sælge mindst 15.000 billetter er formanden for
vikingespillene, Jesper Wittenburg, alligevel tilfreds.- Det er
gået lidt op og ned i år. 12.000 billetter er fint, men vi vil
selvfølgelig gerne højere op, siger han.Jesper Wittenburg mener,
at vikingespillet har været for dårlig til at gøre publikum
opmærksom på sig selv og de ændrede spilledatoer. -
Markedsføringen har ikke været god nok, for produktet er sgu
godt nok. Publikum har taget rigtig godt imod det, og været
positive overfor den mere humoristiske tilgang, fortæller han.
Enkelte publikummer har dog været stødt over nogle af de
kvindelige skuespilleres sprog. Jesper Wittenburg, der selv har
skrevet manuskriptet til årets vikingespil, mener dog ikke, at
det kan have haft indflydelse på billetsalget.- Vi har
markedsført os meget i lokale aviser og blade, men vi har ikke
været i tv2-Lorry som i 2006. Men det er selvfølgelig ikke
sikkert, at det er derfor, at der ikke er kommet flere,
fortæller formanden.Det er ikke kun markedsføringen, den er gal
med. Omskifteligt vejr og sammenfaldet med folkeskolens
sommerferie er også gået ud over billetsalget.- Vejret har
egentligt været okay, men vi kan nok ikke se bort fra, at de
sidste tordenbyger nok har betydet noget for salget, siger
Jesper Wittenburg.På trods af modgangen lader vikingespillets
formand ikke slå sig ud.- Jeg er egentligt ikke skuffet. Måske
er 12.000 billetter vikingespillets naturlige leje. Men jeg skal
været lidt skuffet, ellers er der ikke rigtigt nogen ambition,
fortæller han.