Sigr er FC Roskilde Fan Clubs anden fan-øl, som skal styrke fanklubben og byens brand. Foto: FC Roskilde Fan Club

Godt nyt til tørstige fans: FC Roskildes ørn får sin egen øl

Nu kan FC Roskildes fans slukke tørsten i nye smagstoner. Holdets maskot, ørnen Sigr, får nemlig sin helt egen øl.

For et halvt år siden fik FC Roskilde en ny maskot: En ørn ved navn Sigr, som er oldnordisk og betyder sejr.

Nu har FC Roskildes fanklub fået brygget en fan-øl i maskottens navn.

- Vi er rigtig stolte, siger fanklubbens formand, Steen Koustrup Christensen.

Øllen er en økologisk pilsner, som tørstige fans for første gang kan smage til FC Roskildes hjemmekamp mod Vendsyssel på lørdag. 

Det er en branding af os selv og vores by.

Steen Koustrup Christensen, Fmd., FC Roskilde Fan Club

Første fanklub, der har lavet to af sine egne øl

FC Roskildes fanklub har allerede Ørnbeer i sortimentet, og salget af denne har givet et overskud på 10.000 kroner, som fanklubben har doneret til børneafdelingen på Roskilde Sygehus.

Overskuddet fra den nye øl vil blive brugt til at styrke arbejdet i fanklubben, blandt andet i forbindelse med transport til udekampe. Men det er ikke den store overskudsforretning at producere og sælge fan-øl, så fanklubben gør det ikke for pengene. 

Læs også FC Roskilde drømmer om superliga

- Det er det, at vi har en øl, vi kan sige er vores. Det er en branding af os selv og vores by. Vi håber, det vil give noget fokus på vores hårde arbejde, for der bliver lagt rigtig mange timer i vores fanklub, siger Steen Koustrup Christensen.

- Denne her slags gimmicks kan måske være med til at styrke fankulturen i Danmark, som er hårdt presset.