Gangbro på Køge Nord Station er snart færdig

Opførelsen af den nye gangbro på Køge Nord Station nærmer sig sin afslutning. 31. maj får passagerer mulighed for at prøve den nye bane.

De 8000 passagerer, der forventes at få glæde af den nye 225 meter lange gangbro mellem S-tog og de almindelige tog på Køge Nord Station, skal ikke vente længe endnu.

Arbejdet med den nye gangbro, der er bygget af glas, beton og amerikansk rødeg, er stadig i fuld gang, men byggeleder Kristian Hoffmann forventer, at broen står klar næste fredag.

Køge Nord åbner om få dage

- Selvfølgelig når vi det. Vi er færdige, når HKH Kronprinsen indvier gangbroen den 31. maj, siger Kristian Hoffmann.

Du kan se flere billeder af den kommende gangbro i bunden af denne artikel 

Model af den kommende gangbro
Model af den kommende gangbro
Foto: COBE & DISSING+WEITLING

Højteknologisk gangbro

Den nye gangbro ved København-Ringsted-banen er kåret af CNN som verdens 11. mest spektakulære nye bro. Og de tekniske egenskaber på broen er også gange spektakulære.

Teknikrummet i gulvet styrer for eksempel luftfugtigheden, informationstavler, programmering af LED-lys og censorer, der registrerer brud på glas.

Det er håbet, at pendlere med tiden vælger at parkere bilen ved stationen og tager toget ind til København.

Model af den kommende gangbro
Model af den kommende gangbro
Foto: COBE & DISSING+WEITLING
Model af den kommende gangbro
Model af den kommende gangbro
Foto: COBE & DISSING+WEITLING
Model af den kommende gangbro
Model af den kommende gangbro
Foto: COBE & DISSING+WEITLING
Model af den kommende gangbro
Model af den kommende gangbro
Foto: COBE & DISSING+WEITLING
Model af den kommende gangbro
Model af den kommende gangbro
Foto: COBE & DISSING+WEITLING
Model af den kommende gangbro
Model af den kommende gangbro
Foto: COBE & DISSING+WEITLING
Model af den kommende gangbro
Model af den kommende gangbro
Foto: COBE & DISSING+WEITLING

Oversigt

Seneste nyt

    Overblik

    Overblik

Oversigt

Seneste nyt

    Overblik

    Overblik