Flere tager toget.

Antallet af passagerer steg med ni procent i årets ni første måneder sammenlignet med perioden sidste år. Samlet havde DSB omkring 146 millioner passagerer.

- Det er to ting, der stikker markant ud i dette regnskab. Vi har i den grad tiltrukket flere kunder til vores tog. Og vi servicerer samtidig danskerne med tog, der kører med rekordhøj præcision, siger DSB's administrerende direktør, Søren Eriksen.

Ud af de cirka 4,4 millioner flere kunder, der har taget en tur med toget, er cirka tre millioner S-togskunder. Søren Eriksen siger, at det er imponerende og bekræfter, at S-tog fortsætter en meget positiv udvikling.

Årsagen til væksten skal ifølge DSB-direktøren findes flere steder: Bedre skinnekvalitet, DSB er blevet gode til at markedsføre togets bæredygtige kvaliteter og udvikle nye produkttyper.

Oveni kommer, at folk i krisetider har en tendens til at fravælge dyre produkter som biler og i stedet søge mod billigere transportalternativer.

- Men den væsentligste årsag er, at vi ganske enkelt leverer et bedre og bedre produkt, siger Søren Eriksen.

DSB har kørt med rekordhøj præcision i 3. kvartal, hvor antallet af forsinkelser er faldet med 40 procent sammenlignet med samme kvartal sidste år.

- Rettidigheden er alfa og omega for DSB. Hvis ikke vores grundprodukt er i orden, så er al markedsføring, kommunikation og prissætning i et eller andet omfang relativt ligegyldig, forklarer Søren Eriksen.


Oversigt

Seneste nyt

    Overblik

    Overblik

Oversigt

Seneste nyt

    Overblik

    Overblik