Evaluering afslører fortsatte problemer med akuttelefon

Ventetiden på den nye akuttelefon er forsat stigende, viser ny evaluering fra Region Hovedstaden.

Siden Region Hovedstaden ved årsskiftet erstattede lægevagten med den nye akuttelefon og hyrede ekstra sygeplejersker til at besvare opkaldene fra patienter, er ventetiden på den nye tjeneste fortsat med at stige.

Det afslører en ny evaluering af akuttelefonen, som Radio24syv har fået indblik i.

Evalueringen viser, Region Hovedstadens borgere måtte vente helt op til 48 minutter på at komme igennem til akuttelefonen i den forgangne weekend.

Det er det højeste niveau siden akuttelefonens første uge i januar.

- Det er ikke tilfredsstillende, skriver Region Hovedstaden ifølge radiostationen i evalueringen.

Akuttelefonen havde til hensigt at spare Region Hovedstaden for 15 millioner kroner om året, men for en måned siden afsatte regionen en buffer på netop 15 millioner kroner for at sikre mindre ventetid.

Af evalueringen fremgår det dog, at den "nuværende kapacitetsplanlægning ikke har medført de forventede resultater".

Region Hovedstaden vil nu ansætte endnu en række sygeplejersker for at sikre mindre ventetid.


Oversigt

Seneste nyt

    Overblik

    Overblik

Oversigt

Seneste nyt

    Overblik

    Overblik