- Det var ærgerligt, at de tre kommuners ønske blev afvist. Og det var paradoksalt nok, fordi der på den ene side af motorvejen er denne her 90 km/t begrænsning, mens der på den anden side må køres 110 km/t, lød det fra Mikkel Dencker, som tilføjede:
- Og trafikken er ofte så massiv, at farten allerede er rigtig lav. Så det handler om de timer, hvor der ikke er så meget trafik. Jeg synes, det er ærgerligt, når man nu har den mulighed i lovgivningen, at det ikke kunne blive til noget.
V ikke afvisende
Venstres Karen Ellemann var heller ikke afvisende over for tanken om at tage spørgsmålet op endnu engang.
- Det synes jeg klart er noget, man skal kigge på igen. Jeg er helt med på afvisningen, der kom. Det er klart, at når man skal vurdere sådan nogle ting, så skal man tænke alle elementer ind i det her, lød det fra Karen Ellemann, som dog mindede om, at der også er andre hensyn:
- Der er også et erhvervsliv, som vil tænke ’hold da op, det vil betyde meget for vores transport’, fordi det bliver langsommere, og de så skal bruge endnu mere tid på vejene. Men jeg vil ikke sidde kategorisk og afvise, at man skal prøve at kigge på det igen. For det er jo sandt, at det sænker støjen, når man kommer ned i hastighed, sagde hun.