Det Kongelige Teater populært blandt børn og unge

En ny generation har set lyset i den analoge kunst. I 2015 besøgte 76.000 børn og unge Det Kongelige Teater.

En tur i Det Kongelige Teater er slet ikke så tør og støvet, som mange måske tror - bare spørg de yngre generationer.

For hvor teatret tidligere har haft svært ved at tiltrække ungdommen, er historien i dag en ganske anden.

- I den her digitale verden, vi lever, tror jeg virkelig, at de unge mærke, at sådan et analog produkt, som vi har, det sidder i kroppen i flere dage. Og det er også i høj grad med til at fortælle hvilken kultur, vi er en del af, siger Magnus Restofte, Kommunikationschef på Det Kongelige Teater.

Det er blandt andet en bevidst satsning på undervisningsmateriale, workshops og billige ungdomsbilletter, der nu giver pote.

Hele 76.000 børn og unge har lagt vejen forbi en forestilling på Det Kongelige Teater  i 2015. Det er 14.000 flere end året før.

- Man bliver revet meget bedre med, en når man ligger derhjemme og ser en film, siger Frederik Johannessen, der er 18 år og til daglig går i 2.g på Niels Brock.

I løbet af året har omkring 12.000 børn og unge desuden været til gratis workshops og aktiviteter på teatret.

Og den slags skal der være endnu mere af i fremtiden, lyder det fra kommunikationschefen.

- Vi vil udvikle vores samarbejde med lærerne, og vi vil i høj grad også lave nogle forestiller, der har endnu mere fokus på børn og unge, siger Magnus Restofte.

Børn og unge strømmer til Det Kongelige Teater. 

 


Oversigt

Seneste nyt

    Overblik

    Overblik

Oversigt

Seneste nyt

    Overblik

    Overblik