Det er dit ansvar, hvis en rykker ryger i spamfilteret

En kvinde fik en bøde, mens hun var på et hospital og skrev så en mail for at få annulleret bøden hos Europark. Men det skulle hun aldrig have gjort.

Katja Marie Rønnike var på Herlev Hospital med sin syge datter og glemte alt om bil og p-tid. Så hun fik en bøde på 650,- af Europark, der driver hospitalets P-plads.

Da hun skrev en mail for at høre om Europark eventuelt havde en force majeure regel, der eventuelt kunne lade hende få annulleret bøden, fik hun godt nok en kvittering for mailen.

Og så hørte Katja Marie Rønnike ikke mere i lang tid. Lige ind til den dag, da hun modtog en rykker for bøden - og nu lød den samlede regning på 1100 kr.

Ifølge Europark havde hun nemlig allerede ignoreret en rykker. Men Katja Marie Rønnike fortæller til TV 2 Lorry, at hun ikke har modtaget nogen rykker.

Hos Europark kan de bevise, at de har sendt rykkeren som en mail. Og deres medarbejder siger, at den formentlig er fanget af Katja Marie Rønnikes spamfilter.  ”Det sker hele tiden”, var forklaringen.

Og Katja Marie Rønnike blev samtidig oplyst om, at det ikke er Europarks problem hvis ens spamfilter napper en rykker i ens mailboks – det er dit problem. Altså kundens problem.

Og Europark har styr på loven . Det er faktisk sådan det er. Hør hvad Katja Marie Rønnike siger i klippet herover og se mere i aften kl. 19.30 på TV 2 Lorry.


Oversigt

Seneste nyt

    Overblik

    Overblik

Oversigt

Seneste nyt

    Overblik

    Overblik