00:19

Video: Dennis Skoglund

Dennis blev overrasket over disse nuggets: Nu er de trukket tilbage

En produktionsfejl betød, at de panerede stykker kyllingefars fra Netto var hule indvendig. Både Netto og producenten beklager.

Det, der mandag skulle have været en sjælden nem aftensmad hos familien Skoglund i Solrød Strand, endte i en skuffelse.

Efter at have tilberedt nogle kyllingenuggets af mærket Victor’s, købt i Netto, viste de panerede stykker kyllingesfars sig nemlig at være hule indvendig.

- Det var min store datter, der først bemærkede, at de nuggets ikke var helt almindelige. ”Far, der er meget luft i”, sagde hun. Jeg bad hende spise sin mad, men så skar jeg selv en over og kunne godt se, at det så mærkeligt ud, siger Dennis Skoglund til TV 2 Lorry.

Læs også Bredbåndsfest: Sådan søger du om penge til nyt internet

Min datter synes egentlig, det var meget smart, for så var der jo plads til at hælde ketchup ind i dem frem for at dyppe dem i ketchup

Dennis Skoglund, Solrød Strand

Plads til ketchup

Da han efterfølgende skar de andre nuggets over, viste de sig også at være hule. Og selv om datteren godt kunne se en fordel ved det, var familien noget skuffede.

- Min datter synes egentlig, det var meget smart, for så var der jo plads til at hælde ketchup ind i dem frem for at dyppe dem i ketchup, siger Dennis Skoglund – som valgte at servere noget helt andet til aftensmad.

Dansk Supermarked, der driver Netto-kæden, har efter TV 2 Lorrys henvendelse taget affære.

- Det er tydeligt, at der er tale om en produktionsfejl, som vi ser på med stor alvor. Derfor har vi også taget kontakt til vores leverandør og for en sikkerheds skyld trækker vi varen tilbage, så andre kunder ikke risikerer en tilsvarende oplevelse. Og sikrer naturligvis, at de nye leveringer lever op til vores høje kvalitetskrav, skriver kommunikationskonsulent Kasper Reggelsen i Dansk Supermarked i en e-mail til TV 2 Lorry.

Røde ører hos producenten

Også hos producenten af Victor’s kyllingenuggets, Geia Food, er der røde ører dagen efter den skuffende servering i Solrød Strand.

- Der er tale om en blandingsfejl i den kødmasse, der er inde i nuggetsene. Det betyder, at hvis produktet får for høj varme under tilberedningen, så kan man opleve at kødet sætter sig rundt på indersiden af paneringen, forklarer administrerende direktør Claus Ravnsbo til TV 2 Lorry.

Han er ”rigtig ked af, at der er en forbruger, der har haft en dårlig oplevelse”, og har tirsdag sørget for at fjerne de batchnumre, der er berørt fra både butikkerne og lagrene. 

Læs også Pas på falske mails: Sådan lokker svindlerne

Butikkerne giver pengene tilbage 

Claus Ravnsbo kan ikke garantere, at fejlen ikke gentager sig, men fejlen har allerede fået konsekvenser for den fremtidige produktion.

- Det pågældende parti er produceret på én produktionslinje, og nu producerer vi fremover kyllingenuggets på en anden produktionslinje.

Der er ingen risiko ved at spise produktet, men Geia Food siger, at man er velkommen til at henvende til sig, hvor man købte det for at få pengene tilbage. Produktet er både solgt i Dansk Supermarkeds butikker – Føtex, Kvickly og Netto – samt i Dagrofa-butikkerne Spar, Min Købmand, Meny og Kiwi.

For Dennis Skoglund har oplevelsen fjernet hans lyst til at spise kyllingenuggets. 

- Det er sidste gang, vi køber dem, siger han.