Dansk discountkæde satser hårdt på hovedstadsområdet

Efter Jylland og Fyn har butikskæden Normal på få uger åbnet to butikker i hovedstadsområdet. Senest på Vesterbrogade i København.

Du ved ikke præcist, hvilke varer der er i butikken. Men de er billige. Sådant er konceptet for butikskæden Normal, der sælger tandpasta, ketchup og kattemad til priser under supermarkedernes.

"Vi indkøber overskudsproduktion fra importører og fra andre lande, hvor varen er billigere", lyder forklaringen fra Normals administrerende direktør og medejer Torben Mouritsen.

I Normal er der ingen garanti for, at de samme varer er på hylderne uge efter uge. Men at dømme efter åbningen af butikkerne i først Greve og i weekenden på Vesterbro i København, så har butikskæden ramt lige ned i krammersjælen hos hovedstadsområdets borgere.

"Vi gør op med den traditionelle måde at handle på. I stedet for et fast sortiment tilbyder vi et oplevelsesunivers, hvor de varer, man kender i forvejen, bliver solgt 30-40% under priserne i bl.a. supermarkeder," siger Torben Mouritsen til TV2/Lorry.

Normal køber kendte mærkevarer udenom de traditionelle leverandørkanaler, som supermarkeder og andre kæder må bruge.

Alligevel er leverandørerne ifølge Torben Mouritsen ikke blevet sure. "Vi er ikke uvenner med nogen", lyder det.

Se med kl. 19.30 i aften, hvor vi er på besøg i Normal.


Oversigt

Seneste nyt

    Overblik

    Overblik

Oversigt

Seneste nyt

    Overblik

    Overblik