Blandet modtagelse af Københavner-kampagne

I en ny kampagne forsøger Københavns Kommune at trække udenlandske tilflyttere til byen, i de næste to uger vil der på busstoppesteder rundt om i byen hænge plakater, der opfordrer turister til at overveje en fremtid i landets hovedstad.

"It only takes one step to become a Copenhagener," står der på plakaten, der de næste 14 dage vil pryde byens mange busstoppesteder.

"Det er vigtigt for Københavns udvikling, at vi tiltrækker mere international arbejdskraft. Derfor er det helt oplagt at udnytte sommeren til at vise på nærmeste hold, hvad København har at byde på" siger Beskæftigelses- og Integrationsborgmester Anna Mee Allerslev - og fortsætter:

"I vores kampagne fortæller vi turisterne, at det er nemt og enkelt at flytte til København. De skal kun gå ét sted hen til og det er til byens International House. Det er helt unikt i Danmark."

Kampagnen får en blandet modtagelse rundt omkring i Region Hovedstaden. I Udvikling Nord, der arbejder for at fremme erhverv og turisme i Nordsjælland, ser man positivt på initiativet, mens borgmesteren i Frederikssund Kommune til gengæld ærgrer sig.

"Jeg synes, det er en ærgerlig og uheldig formulering. Det kommer til at fremstå meget ensidigt," siger Venstre-borgmesteren John Schmidt Andersen.

Se mere i vores udsendelse kl. 19:30 i aften.


Oversigt

Seneste nyt

    Overblik

    Overblik

Oversigt

Seneste nyt

    Overblik

    Overblik