Betalingskaos stopper lønnen til tusinder i Nordsjælland

En fejl betyder, at tusindvis af de ansatte i Helsingør Kommune samt et lige så stort antal kontanthjælpsmodtagere ikke har fået udbetalt løn til tiden. Det skriver Helsingør Dagblad.

Den såkaldte lønkørsel for alle kommunens medarbejdere i forhold til lønnen, der skulle udbetales i går, 30. november, er gået galt, og derfor vil knapt 2.500 ansatte først få deres løn til den næste bankdag, altså på mandag.

»Det er helt afgjort noget skidt, at folk først får deres penge på mandag. Vi har gjort alt, hvad vi kunne for at rette op de problemer, der er skabt. Og vi beklager naturligvis de gener, der må være for alle berørte«, siger kommunaldirektør Bjarne Pedersen til Helsingør Dagblad.

Kommunen holder ekstraordinært åbent i dag

Også små 2.300 mennesker, som i går på den sidste dag i november skulle have udbetalt kontanthjælp eller sygedagpenge, kunne i løbet af dagen konstatere, at pengene ikke kom ind på kontoen.

»Til gengæld åbner vi ekstraordinært i kommunens borgerservice på Prøvestenen lørdag mellem klokken 10 og 12. Her kan man få udbetalt et mindre beløb, en form for nødhjælp kan man sige, til at klare sig igennem weekenden. Man får ikke udbetalt det fulde beløb, man skulle have haft fredag, men kun sådan at der er penge til mad og lignende«, forklarer kommunaldirektør Bjarne Pedersen om situationen..


Oversigt

Seneste nyt

    Overblik

    Overblik

Oversigt

Seneste nyt

    Overblik

    Overblik