Amager Bakke trækker internationale overskrifter

Amager Bakke kan meget vel gå hen og blive et af Københavns store vartegn i fremtiden til stor glæde for hele byen, forudser Københavnsk turistorganisation.

Det er ikke kun i København og omegn, at folk er yderst interesseret i Københavns nye Amager Bakke. 

Skibakken, som slår dørene op for de første besøgende i vinterferien, er adskillige gange blevet omtalt af store internationale arkitekt- og buisnessmedier, men også af de tabloide medier i løbet af de seneste år - og særligt i den sidste tid op til den forestående åbning.

Blandt andet har netmediet Mashable delt en video af skibakken på deres facebook-side, som har mere end syv millioner følgere.

Også de store engelske aviser The Guardian og The Daily Telegraph har tidligere omtalt den 450 meter lange bakke i deres spalter. 

- Det er netop blevet afgjort, at vi får mulighed for at åbne anlægget i nogle dage vinterferien. Jeg glæder mig rigtig meget til at kunne invitere skiløbere og interesserede, fortalte direktør i Copenhill, Christian Ingels i sidste uge til TV 2 Lorry

Se TV 2 Lorrys indslag, hvor vi sammen med en række dygtige skiløbere testede den nye skibakke.

 

Afgørende for turismen

Hvor det først og fremmest er skiglade personer, som i høj kan glæde sig til at køre ned ad det grønne, kunstige underlag, så kan hele København glæde sig over den værdi, som Amager Bakke kommer til at bringe til byen. 

Det er nemlig yderst vigtig for en by som København at kunne tilbyde særprægede oplevelser, hvis man skal trække flest mulige turister til.

Vi har taget en snak med det københavnske erhvervs- og turistbureau, Wonderful Copenhagen, om netop vigtigheden af at have et unikt vartegn som europæisk hovedstad.

Hvordan står København sammenlignet med andre europæiske hovedstader, når man ser på særlige vartegn i bybilledet? 

- København har ikke et skævt tårn, et Eiffeltårn eller en frihedsgudinde og har derfor ikke baseret sig på et enkelt vartegn, men har i stedet manifesteret sig internationalt på sin livsstil. I vores internationale markedsføring af Danmarks hovedstad lægger vi derfor vægt på kernefortællinger om eksempelvis vores cykelkultur, gastronomiscene, arkitektur, grønne profil kombineret med et rigt udbud af oplevelser, siger Tine Kastrup-Misir, kommunikationschef i Wonderful Copenhagen.

Hvilken betydning har den internationale omtale af Amager Bakke for København?

- Det har stor værdi for København, når medier som eksempelvis Mashable med sin store og unge målgruppe, laver en video om Amager Skibakke, som også inddrager netop de grønne løsninger og arkitekturen. Det fortæller ikke kun noget om de konkrete oplevelser på stedet, men om byen i det hele taget.

Hvordan vurderer du sandsynligheden for, at Amager Bakke i fremtiden kan blive en af byens vigtigste særpræg?

Amager Bakke vil den kommende tid bidrage til at sætte positivt, internationalt fokus på København. Og det er i høj grad en fortælling, vi som hovedstadens markedsføringsorganisation selv vil skubbe ud internationalt i forbindelse med vores digitale kampagner.

Hvad siger det om København som by, hvis hovedstadens kommende vartegn faktisk bliver en stor skraldeplads?

Amager Bakke taler sig rigtig godt ind i vores fortælling om København. Det er både en fortælling om Københavns tilgang til grønne løsninger, moderne arkitektur og om inddragelse af byens rum og livskvalitet, siger Tine Kastrup-Misir, kommunikationschef i Wonderful Copenhagen.

Fakta om Amager Bakke

Mest læst i dag

Se flere

Mest læst i dag

Se flere

Samfund

Hjemløse

playUdsatte københavnere har tjent næsten tre millioner kroner

22399af0-5273-4425-9292-2ff0ce64da28

Verdensmester giver sit udstyr væk for at hjælpe udsatte børn

Ina Fried, Natherberg, Helsingør

Vinterhjælp for hjemløse i Helsingør bliver til fast tilbud

svømmehaller collage

Se listen - her er skandale-svømmehallerne

København

Forsiden lige nu

Se flere

På forsiden nu

Se flere