Foto: Ólafur Steinar - Scanpix

Airbnb lancerer nyt tiltag i København

København bliver den første nordiske by, hvor man gennem Airbnb kan booke vært-arrangerede aktiviteter og oplevelser. Konceptet hedder Experiences.

Kom med på cykeltur i København med den lokale guide Niels, på sejltur med den passionerede sejler Joel eller til madlavning hos Charlotte, der elsker insekter i madlavningen.

I Airbnb Experiences kan turister i København opleve byen på en helt ny måde, end man ellers normalt gør som turist. Konceptet findes allerede i andre byer, men i år 2018 bliver København den første nordiske by med Experiences.

De nye oplevelser gør det muligt for de danske indbyggere at blive micro-iværksættere, som kan få del af turismen i byen ved at dele deres interesser og passion med gæster fra hele verden.

Rens School, Territory manager, Airbnb Trips i Norden

Det skriver Airbnb i en pressemeddelse.

- De nye oplevelser gør det muligt for de danske indbyggere at blive micro-iværksættere, som kan få del af turismen i byen ved at dele deres interesser og passion med gæster fra hele verden, siger Rens School, der er Territory manager for Airbnb Trips i Norden.

I 2016 havde Airbnb 500 Experiences i 12 byer verden over. I starten af 2018 tilbyder platformen over 5.000 Experiences i over 60 byer.

- For besøgende er Experiences en mulighed for at opleve forskellige sider af byen og opleve lokalbefolkningen på nært hold, siger Rens School.

De københavnske Experiences inkluderer lokale beboere, professionelle tour guides og endda non-profit organisationer, der afholder Experiences for et godt formål under navnet Social Impact Experiences.

Læs også Airbnb-værter trætte af negativ omtale

Airbnb har også indgået partnerskab med Wonderful Copenhagen, hovedstadens turistorganisation, der ligeledes vil arrangere autentiske lokale oplevelser - blandt andet på Statens Museum for Kunst.

- Vi er glade for at kunne være en del af Airbnb’s første bølge af Experiences i København, og vi ser frem til at arbejde sammen med Airbnb til at udvikle flere unikke oplevelser til både danske besøgende og internationale turister her i København, siger Lise Korsgaard, kommunikationschef på Statens Museum for Kunst.