- Kommunen ville så tage »sagen op i gruppen« og vende tilbage, men der gik faktisk 20 dage, inden der kom en reaktion fra Furesø Kommune, fortæller Henrik Christensen til Frederiksborg Amts Avis.
Og da kommunen endelig reagerer, var det med en besked om, at der ikke var lyse udsigter med hensyn til hjælp. Der var både ventetid og ferie, så måske kunne der ydes hjælp til august eller september.
- Er det godt nok, Furesø? spørger Henrik Christensen, der samtidig henleder opmærksomheden på, at kommunen ønsker at gøre sig attraktiv for tilflyttere.
SN-Brød: Direktør i Furesø Kommune, Niels Thygesen, beklager, at kommunen har reageret så sent.
- Der er straks etableret kontakt til borgeren og gennemført et besøg, hvor alle nødvendige former for hjælp og støtte er aftalt og sat i gang, siger han.
Ældre Sagens jurist, Ingrid Stokholm Lauridsen, kender ikke det præcise omfang af problemet med ældre, der kommer i klemme mellem sygehusvæsenet og kommunerne.
- Men det er klart, at de ældre skal have den nødvendige hjælp så hurtigt som muligt. En ventetid som den omtalte er uacceptabel, siger hun.