7-Eleven: Sur smiley for dårlig rengøring

Både manglende rengøring og kontrol med fødevarerne koster nu 7-Eleven en sur smiley og 10.000 kroner i bøde.

De seneste to måneder har der været så meget rod i kontrollen med fødevarerne hos en 7-Eleven på Gothersgade 14 i hjertet af København, at fødevaremyndighederne 15. maj udstyrede butikken med en møgsur smiley.

Ifølge rapporten, der netop er blevet offentliggjort, var der hverken lavet kontrol af kølevarer, når man modtager dem. Eller temperaturkontrol af kølevarer og opvarmning siden 12. marts 2013.

Det værste er dog, at butikken ikke har styr på rengøringen. Den del af kontrollen udløser derfor en bøde på 10.000 kroner til forretningen, der også i august sidste år havde udfordringer med at holde ordentligt rent.

Ifølge den nyeste smileyrapport er der beskidt under ismaskiner, kaffemaskiner, bag ved ovnen og på kanterne ind til køle- og varmemontre.

Hos 7-Eleven Danmark tager man kritikken ganske alvorligt: 'En sur smiley er en sur smiley for meget. Det er op til hver enkelt butik og butikkens franchisetager selv at føre egenkontrol.'

'Fra hovedkontorets side gør vi - gennem vores regionschefer og skriftligt - alt for, at butikkerne jævnligt orienteres om regler, krav mv. omkring netop egenkontrol,' skriver adm. direktør Jesper Østergaard i en mail til Ekstra Bladet. 'Der er taget kontakt til den pågældende butik, som allerede nu er godt i gang med at rette ind, så butikken, som den havde det i april i år, igen kan få sin meget glade smiley tilbage på kontrolrapporten,' forklarer direktøren videre.

Den sure smiley er da også den anden af blot to, som de i alt 195 7-Eleven-butikker har modtaget i år. Den hidtil eneste sure smiley faldt i 2013 til en 7-Eleven i Herning.

Også dengang, fordi rengøringen var for dårlig.


Oversigt

Seneste nyt

    Overblik

    Overblik

Oversigt

Seneste nyt

    Overblik

    Overblik