350 millioner tilbage til bankkunder

Roskilde Bank kan komme til at betale op mod 350 millioner kroner tilbage til kunder, der klager over dårlig rådgivning, skriver DAGBLADET Roskilde.

Fire kunder fik i oktober medhold af Pengeinstitutankenævnet i
deres klager, og på et møde onsdag besluttede bankens bestyrelse
at følge den afgørelse, hvilket betyder, at klagere med lignende
sager også kan få deres penge tilbage.
Omkring 1200 kunder indgik i sin tid en aftale om Aktiv
Boliginvest, og med et gennemsnitsbeløb på cirka 300.000 kroner
i klemme, kan det komme til at koste banken op mod 350 millioner
kroner.
- 350 millioner kroner er maksimum beløbet, men det er ikke
alle kunder, der klager, og det er heller ikke alle sammen, som
ender med at få medhold, siger administrerende direktør i
Roskilde Bank, Lars Jensen.
Banken har selv 70-80 Aktiv Boliginvest kunder tilbage. Resten
er flyttet videre til andre pengeinstitutter.