Først kom cykelturismen - nu kommer løbeturismen

To københavnske hoteller forsøger sig med at sende deres gæster på løbetur med lokale danske løbere

Kan du godt lide at løbe en morgentur - og vil du egentlig også gerne gøre det, når du er ude at rejse - men lader være, fordi du ikke kender området?

Så har du det nok som mange andre - og formentlig også som udenlandske turister, der besøger København.

Nu tilbyder hotelkæden Scandic sine gæster, at de kan komme med ud og løbe med danske løbere, der samler dem op ved to hoteller i Indre By, København.

Det er Copenhagen Marathon, som har udvilet konceptet sammen med Wonderful Copenhagen, hotelkæden Scandic og løbeskoproducenten Nike, som stiller sko til rådighed for de besøgende løbere.

- Vi har sammen med Sparta igennem flere år arbejdet målrettet på at udvikle København som international destination med afsæt i de store signaturevents, Copenhagen Marathon og Copenhagen Half Marathon.

- Nu tester vi så sammen med Sparta og Scandic, hvordan vi kan udbrede fortællingen om København som attraktiv destination for aktiv turisme – som løbedestination – til andre dele af året. Det er med et koncept, der samtidig skaber kontakt mellem de besøgende og de lokale omkring en fælles interesse for løb, hedder det fra Signe Jungersted, udviklingschef i Wonderful Copenhagen, i en pressemeddelelse.

I Danmark er vi ikke bare glade for at cykle - vi løber også. Nu kan turisterne komme med.
I Danmark er vi ikke bare glade for at cykle - vi løber også. Nu kan turisterne komme med.
Foto: Heine Pedersen / Scanpix

Projektet testes frem til 8. november - og det er hotellerne Scandic Copenhagen og Scandic Front, der er med.

Her kan gæster komme ud på en morgenløbetur, der fører dem forbi de lokale attraktioner - og formentlig får de også masser af tips om opholdet fra de lokalkendte løbere, der fungerer som værter på løbeturene.

- Det er vigtigt for os som Copenhagen Marathon at vise, at København er en løbevenlig by hele året rundt, og at København byder på fantastiske løbeoplevelser for forretningsrejsende og turister.

- Vi vil gerne hjælpe alle til at få den gode løbe- og sightseeing-oplevelse, de er på jagt efter, også selvom de ikke ikke lige har planer om at stå på startstregen ved Telenor CPH Marathon. Samtidig understøtter vi historien om København som en aktiv og innovativ destination, fortæller direktør for Copenhagen Marathon, Dorte Vibjerg.

Hvis det nye løbekoncept fungerer, så er det tanken, at det kan udbredes til andrehoteller og virksomheder også.


Oversigt

Seneste nyt

    Overblik

    Overblik

Oversigt

Seneste nyt

    Overblik

    Overblik