DBU varsler nye tider efter sløjt billetsalg

Foto: TV2/Lorry

Nye tiltag og mere underholdning skal trække landsholdspublikummet tilbage i Parken.

Det træge billetsalg til Danmarks VM-kvalifikationskampe i Parken får nu Dansk Boldspil-Union (DBU) til at overveje, om det produkt, publikum bliver budt, er godt nok.

Lørdag formiddag var der kun solgt 11.877 billetter til den vigtige kvalifikationskamp mod Armenien, der spilles tirsdag aften. Det kommer i halen på de to tidligere opgør mod Tjekkiet og Bulgarien, hvor der også var mange tomme sæder i den københavnske arena.

- Vi har tidligere kun i begrænset omfang udviklet på selve stadium-oplevelsen. Det har vi forsømt, og det kigger vi så på nu, siger DBU's kommunikationschef Lars Berendt til Politiken.

Han forklarer, at DBU hidtil har gjort meget ud af at optimere samarbejdet med TV2, der viser landsholdets hjemmekampe, så folk hjemme i stuerne får en god oplevelse.

- Det betyder, at når man ser fodbold hjemme på skærmen, så får man superslowmotion genvisninger, interview med trænere før og efter kampen og så videre. På den måde konkurrerer vi faktisk med os selv, forklarer Lars Berendt.

Han varsler blandt andet flere konkurrencer for publikum og mere fokus på de enkelte fanafsnit i Parken som nogle af de tiltag, der i fremtiden skal få folket op af sofaen.

Danmark møder Armenien klokken 20.15 tirsdag aften.