Digitale drinkdeals hitter blandt unge

'Happy hour' er intet nyt fænomen i nattelivet, men nu er det blevet digitaliseret, skriver metroxpress.

På hjemmesiderne Drinkster.dk og Barsektionen.dk er det muligt at købe alkohol-deals, som kan bruges på landets barer og diskoteker. Det kan for eksempel være et tilbud på fire cocktails til halv pris på en bestemt bar, som man kan indløse ved at fremvise en tilsendt QR-kode til bartenderen.

Ifølge iværksætter Mads Lund, der er medstifter af Drinkster.dk, tager mellem 5.000 og 8.000 unge hver måned i byen med en drinkdeal på deres smartphone.

»Siden vi gik online for et års tid siden, har vi solgt lige over to millioner genstande, og vi har 35 procent vækst måned for måned,« siger Mads Lund, der ved siden af arbejdet læser til cand.merc. på Copenhagen Business School.

Sammen med 11 kolleger driver han sitet, der blandt andet har fået en stor kapitalindsprøjtning fra takeaway-portalen Just-Eat.

For de samarbejdende barer og diskoteker er fordelen, at de får en masse gæster ind, som ofte køber flere varer i baren, forklarer Morten Zachariasen, der står bag Barsektionen.dk.

»Virksomhederne får en fast besøgsskare af mennesker, og så kan de sikre sig gæster tidligt på aftenen. En stol med en person, der drikker til halv pris, er bedre end en tom stol,« siger han til metroxpress.