- Jeg synes ikke, der var en gylden middelvej, hvor man får en kvalitetsvare til en fair pris.
Sådan forklarede Michael Hansen sin forretningside sidste år, da TV 2 Lorry var på besøg i hans hjem i Søborg.
Under en indkøbstur i Føtex forargede prisen på barberblade nemlig iværksætteren, og han satte sig for at undersøge, om han kunne fremstille et billigere alternativ.
Michael Hansen startede et samarbejde med en fabrikant, lånte en halv million i startkapital af sine forældre og fandt på en abonnementsordning, der går ud på, at man får tilsendt fire barberblade i et tidsinterval, som man selv vælger.
Det koster 99 kroner per forsendelse, og det har været en indbringende ide.
Omsat for millioner
Ihvertfald har virksomheden 'Barberklingen' efter kun et år omsat for fem millioner kroner, skriver BT.dk. Og mere end 35.000 forbrugere er nu medlem af ordningen.
Det er langt mere end de 10.000 kunder, som Michael Hansen sidste sommer fortalte TV 2 Lorry, at han håbede på at få.
- Hvis man antager, at et barberblad holder cirka seks gange, hvilket er lavt sat, så betyder det, at vi har været med i over 1,4 millioner barberinger i det danske hjem, siger Michael Hansen til BT.dk.
Prisvinder
Flere produkter på vej
Pengene er dog ikke smidt direkte ned i lommen på den unge mand. Han er begyndt at afdrage på sit lån, og så har han designet et rejseetui og en holder til barberbladets greb.
Og måske kommer der mere.
Allerede sidste år løftede han da sløret for flere forretningsideer:
Du kalder dit produkt en Lamborghini indenfor barberblade. Hvis det her er en Lamborghini - hvad skal det næste så være?
- Jamen det næste skal så være en Lamborghini inden for shaving creme!