Helle Nielsen Ziersen blev ringet op af en mand, der udgav sig for at være medarbejder i Danske Bank. Han advarede hende om, at nogen havde forsøgt at misbruge hendes MobilePay. Så nu ville han sende hende en ny aktiveringskode, som hun skulle aktivere.
Jeg kunne sagtens være faldet i, men jeg var heldigvis skeptisk fra starten
- Få sekunder efter får jeg en sms med en aktiveringskode, fuldstændig identisk med dem jeg plejer at få, så det virker meget troværdigt, skriver Helle Nielsen Ziersen på sin Facebook-side.
- Jeg kunne sagtens være faldet i, men jeg var heldigvis skeptisk fra starten, siger Helle Nielsen Ziersen til TV 2 Lorry.
Hun valgte til alt held at vente med at aktivere koden, og da hun ringer til en kundemedarbejder hos MobilePay får hun bekræftet, at der er tale om et dygtigt svindelnummer.
Mange reaktioner på Facebook
På sin Facebook-side har Helle Nielsen Ziersen fortalt om sin oplevelse for at advare andre, så de ikke hopper på svindelnummeret.
- Jeg er sikker på, at mange andre ville være blevet snydt, siger Helle Nielsen Ziersen.
Rigtig mange har kommenteret opslaget, og det er blevet delt over 15.000 gange.
Episoden er blevet anmeldt til Midt- og Vestsjællands Politi, der fortæller, at der oftere og bliver anmeldt sager af denne slags. Derfor har de stort fokus på netop den type kriminalitet.