Færdigmad skal være hot i 2016

Slut med pizza som take-away og ind med færdigretter fra Meyers og Cofoco. Coop vil have fat i et voksende marked for sunde færdigretter.

De unge køber dobbelt så meget take-away som ældre. De vil gerne have det nemt og bekvemt, men de er samtidig meget bevidste om sundhed, siger Dorte Wimmer fra Retail Institute og Scandinavia til Berlingske Business.

Og det er lige netop det marked som Coop nu satser på.

Dagligvaremarkedets indtjening ligger, ifølge Berlingske Business, stabilt på 100 milliarder kroner om året mens der er flere penge at tjene på take-away markedet.

I 2015 kom der en rapport fra Euromonitor, der viste at danskerne køber mere færdigmad og sundere. Og at markedet er i vækst.

I løbet af 2016 kommer der et udvidet sortiment af færdigrettet i Coop s forretninger.


Oversigt

Seneste nyt

    Overblik

    Overblik

Oversigt

Seneste nyt

    Overblik

    Overblik