23,4 millioner til hurtigere busser i Glostrup

Et flertal udenom regeringen har bevilliget over 32 millioner kroner til et løft af bustrafikken i hovedstadsområdet. Flertallet af pengene er sat af til Glostrup, og det glæder borgmesteren.

Buslinie 500S holder i tomgang på Glostrup Station. De sidste passagerer skynder sig ind, og den store gule hurtigbus lægger fra perronen. På vej mod Ørestad Station med folk på vej hjem fra arbejde.

Fra næste år får 500S egne busbaner og lækre stopppesteder på strækningen mellem Glostrup og Avedøre station.

- Det er på motorvejen, det er vigtigst, siger en af chaufførerne på en 500S bus.

- Der hænger vi altid i kø. Han er tilfreds med udsigten til at kunne komme hurtigere frem - netop mellem Avedøre station og Glostrup station. Linje 500S har en time-lang rute, helt fra Ørestad station på Amager, over Brøndby, Glostrup og ud til Ballerup station. Men flaskehalsen, det er motorvejen.

Pengeregn over busserne

Et flertal udenom regeringen bestående af Socialdemokratiet, Dansk Folkeparti, Det Radikale Venstre, Socialistisk Folkeparti og Enhedslisten har bevilliget over 32 millioner kroner til et løft af bustrafikken i hovedstadsområdet.

Og de 23,4 millioner kroner er altså sat af til Glostrup, hvor kommunen også selv skyder penge i anlægsarbejdet, der forventes at skulle starte næste år, siger borgmester John Engelhardt (V).

- Det er en god nyhed for passagerene og for Glostrup kommune, siger han til TV 2 Lorry.

I fremtiden bliver Glostrup et knudepunkt for pendlere, og så er det vigtigt, at også hurtigbusserne er effektive.

- Der er utrolig meget trængsel derude og vi spilder utroligt mange timer i trafikken. Det her skal så være med til at sikre at endnu flere syntes det er en god at tage bussen. Og så er det her med til at sikre det her store knudepunkt på Vestegnen, siger John Engelhardt.

 

Oversigt

Seneste nyt

    Overblik

    Overblik

Oversigt

Seneste nyt

    Overblik

    Overblik